Hva er nøkkelen til å holde vekten nede?

Du må akseptere at du vil ha oppturer og nedturer. Du kan ha gode uker og dårlige uker. Men for å ha litt kontroll kan du skrive en matdagbok for å holde styr på ditt kaloriinntaket.

Det hjelper deg å re -fokusere/motivere hvis du har hatt en dårlig uke. Sett opp et bilde av deg selv på kjøleskapet for å minne deg om hvordan du pleide å se ut.

Når du får et søtsug, prøv å huske bildet og spør deg selv: hva vil jeg mest? Spise kjeks eller å bli slank. Enkelt, men det funker for mange!

På darlige dager husk følgende: ➢ Når du gikk ned i vekt- fikk du bedre selvtillit. Den har du ikke lyst å miste vel? Nei, da holder du motet oppe og fortsetter på den veien du har valgt! ➢ Du kan kjøpe litt trendy klær istedenfor å bli tvunget til å bruke en stor t-skjorte eller telt? Det vil gjøre at du føler deg litt bedre når dagen ikke er på topp! ➢ Du har mer kontroll over kroppen din, enn det du hadde før!- Mat dominere ikke livet ditt mer! Du har et bedre holding til mat- sunn mat!.

Dette klare du! Husk at du kan spise hva du vil- men bare ikke hver dag. :-)

Stå på- det er verdt det!

[caption id="attachment_1271" align="alignright" width="226"]

Vær stolt over der du er nå! Se frem til der du skal være, og snu deg kunn for å se hvor langt du har kommet![/caption]



Liker

Kommentarer