Karbohydrater eller ikke?..

Mange er litt fortvilet når det kommer til karbohydrater..
Det er mye snakk om dette i media, og mange forskjellige meninger!

De som driver med styrketrening og utholdende øvelser har alltid fått beskjed om å spise karboyhydater- og ganske mye!

Men en ny studie har vist at en gruppe idrettsutøvere som ikke spiste karbohydrater etter en intensiv kvelds økt fulgt med noe lett øvelser neste morgen, mistet mer kroppsfet enn vanlig og kunne økt sin løpe tid med 3%.
Den andre gruppen som hadde spist karbohydrater viste ikke noe forbedring .

Menn som skal trene for a nå «the beach body» trenger økt inntak av karbohydrater.
Om du vil prøve å kombinere dette, altså bygge muskler og samtidig holde fettet nede, da trenger du det som kalles carb-cycling.
På de dagene hvor du trener: spis karbo til både frokost og middag f.eks litt søtpotet eller ris.
De dagene du ikke trener: Unngå karbo! Slik vil du få i deg nok karbohydrater til treningen, og samtidig klare å brenne fett, eller hvert fall holde fettet nede!
Karbohydrater er ren energi, og du må dosere det i forhold til det du trenger!

[caption id="attachment_1199" align="alignright" width="263"]
En god fordeling av karbohydrater, fett og proteiner![/caption]

[caption id="attachment_1200" align="alignleft" width="261"]
God mat er viktig! Men alt med måte![/caption]



Liker

Kommentarer