Mitt treningsprogram for hotellrom

I dag drar vi til Spania!

Planen er å ligge på en solseng å lese gamle ukeblader! Og gjett om jeg gleder meg! Vi blir 5 av 9 på tur, men det skal bli helt topp med litt kvalitetstid sammen, som man kaller det! Jeg skal nok bli med på både badeland og krokodillepark også - og kjøpe meg en oppblåsbar leke jeg også.

Men, Mette, nå har du glemt noe! Ferie? Er ikke det bare en lang rekke utfordringer da? Jo, jeg husker det- Men det stresser meg ikke så mye lengre. For jeg har mange verktøy. Jeg har mange strategier. Jeg har mange erfaringer. Jeg vet at det er fult mulig å kose seg en uke i Spania uten at det går utover hverken vekt eller form.

Så dag vil jeg dele med dere "mitt" lille geniale treningsprogram for hotellrom. I utgangspunktet er det et program PT-Nils har laget til meg en gang. Etter noen flere turer på hotell har jeg tilpasset det litt selv. Og etter som formen har blitt bedre har jeg lagt il en del også.

  • Superbrede knebøy. Så brede at det blir tungt uten vekter. 4x20

  • Knesittende knebøy. Sitt på knærne, hold hofta fram, len deg tilbake. 3x12

  • Mageliggende rygghev. Ta "svømmetak" mens du er oppe. 3x20

  • Magecrunhes mot taket. 3x20

  • "Båten". Holde beina nærme gulvet og armene rett ut. 20 sekunder x 3

  • Varier øvelsen med å "ro" litt, ta beina inn og ut uten å sette de ned.

  • Sidehev 3x12 på hver side

  • Pushups med føttene på senga 3x10

  • Pushups på gulvet 3x10

  • Dips med armene på en stol e.l

  • Planken

  • Utfall 3x10 med hvert bein. Gjerne med foten på senga.

  • Sitte i 90 grader mot en vegg. Så lenge jeg klarer.

  • Jeg gjør ikke alltid alt. Jeg pleier å holde på 30 - 40 minutter. Jeg varierer antall repetisjoner også, etter form og humør og tid. Ellers så bruker jeg den tiden jeg har. Uansett - en effektiv og deilig liten økt!


Og så har man jo alltid mulighet for en løpetur i strandkanten - det ser jo i alle fall idyllisk ut på film.
"Båten"
Utfall ute i det fri!



Liker

Kommentarer